Gagyi vs. minőségi szivargyújtó töltő teszt

img_20180110_185559.jpg

Örök kérdés, vajon tényleg annyival rosszabb egy olcsóbb darab, mint a drágábbik?

Ez nem mindig igaz, sőt néha van, hogy megéri az olcsóbb dolgot venni. Ez általában elektronikai dolgokra nem igazak, ezt jól bizonyítja a mai tesztünk, ahol egy 1$-os Nokoko és egy 8$-os Xiaomi szivargyújtó töltőt hasonlítunk össze.

A Nokoko féle olcsó töltő egy fehér műanyag borítást kapott, kinézetre nem lett rossz, illetve az illesztései is viszonylag minőségiek. Fogtam már annyira gagyi töltőt, amibe még az USB-t sem tudtam beledugni. Szóval ez az olcsóbbak közül is egy jobb fajta. A két USB porton keresztül összesen 3,1 A-t tud leadni (2,1 A és 1 A), ha az erősebbik portot nézzük, akkor nem is rossz a teljesítménye.

A Xiaomi, mint mindig figyel a minőségre, ez itt sincs másképp. Fémházas borítás, profi illesztések, és gyönyörű dizájn. Összesen a két USB porton keresztül 3,6 A-t tud leadni (2,4 A és 1,2 A), a 2,4 A már elég gyors töltést eredményez. Kapunk még olyan extrákat is, mint például: ha két eszközt töltünk egyszerre, akkor automatikusan eldönti melyik eszközünknek szükséges amper.

Ha egyik kezünkben a Nokoko, a másikban pedig a Xiaomi lenne, akkor csukott szemmel egy pillanat alatt megérezzük melyik a jobb. Egyrészről a műanyag és fém borítás különbsége miatt, de ami szembetűnőbb az a súlyuk, míg az olcsó darab alig nyom valamit, addig a drágább Xiaomin lehet érezni, hogy mennyire masszív és van rendesen súlya, ami a minőséget sugallja.

Mind a kettő töltő világít, ami igazából egy nagyon jó dizájn elem, szerintem hangulatos. A Xiaomi hátrafelé kör formában egy nagyon elegáns hideg fehér fényt áraszt magából, míg a Nokoko szép kék fényt. Viszont ezzel a kék fénnyel mindössze annyi a gond, hogy előrefelé világít, emiatt pedig vezetés közben, ha olyan szögben van, akkor szó szerint az a pici LED belevilágít a szembe, és nagyon zavaró tud lenni. ( A piros fény a szivargyújtó elosztó fénye, ami szintén zavaró volt, így azt a LED-et kikötöttem már azóta)

Töltésnél egyiknél sem tapasztaltam problémát, leadják a rájuk írt áramot, így azzal nincsen gond. Csakhogy az olcsóbbik darab már pár perc után nagyon forró tud lenni, értem én, hogy ez egy töltő és melegszik, de ez kicsit soknak tűnt. Egyébként mindkét töltő rendelkezik mindenféle védelemmel (túlmelegedés, túlfeszültség, stb.), ugyan ezeket kipróbálni nem tudtam, de inkább a Xiaomi védelmében bízok meg jobban, mint egy 1$-os töltőben.

Összességében megéri inkább a Xiaomi töltőjét venni, hiszen sokkal minőségibb, illetve árban sem drága igazából. Ha azt nézzük, hogy a 100.000 Ft-os telefonunkat akarjuk vele tölteni, akkor érdemesebb NEM az 1$-os darabot venni.

A termékeket a GearBest oldaláról vettem. (Xiaomi, Nokoko)